Corruption (Magnetic scrolls 1988)

corrup

Magnetic Scrolls var ett av de klassiska spelhusen när det kom till textbaserade äventyrsspel. Det som var speciellt med dessa spel var att man kunde se stillbilder som var rätt bra gjorda för den tiden till Atari ST eller Amigan. Ljud fanns det då spelet laddades i form av någon samplad låt.

Ett av de spel som kanske inte blev lika klassiska som Pawn eller Guilds of thieves var Corruption men det var det jag köpte (istället för kopiera).

Det var annorlunda eftersom det inte var fantasy eller någon annan udda twist. Det var down to earth verklighet. Man spelar en aktiemäklare som är på väg att ditsatt och lurad. Man dras in ett race mot klockan och hot. Vad är lögn och sanning? Man måste ta reda på saker innan man sätter dit dig för något du inte gjort eller än värre, blir dödad.

Jag kom aldrig så långt i spelet utan dog eller blev gripen hela tiden men jag tyckte det var ett roligt och intressant spel. Vem vet någon av dessa dagar kanske jag sätter mig ned och spelar det ordentligt så här 25 år senare.

office2

 

office

This entry was posted in AMIGA, Atari ST, Äventyrsspel and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

