Giana Sisters: Twisted Dreams (2012)

giana2530

Normalt brukar jag bara ha retrospel men detta är andra gången jag skriver om en remake eller ska man säga fortsättning på ett gammalt spel.

Denna gång är det The Great Giana Sisters som fått en officiell uppföljare i form av Twisted Dreams från 2012.

Precis som originalet är detta en 2D-platåspel och detta gör mig glad. Under slutet av 90-talet och tack vare Nintendo64 kom det ut massa 3D spel och ärligt talat är dessa spel inte på långa vägar lika roliga som de ursprungliga 2D-spelen.

Giana Sisters var egentligen en kopia av Maria bros och som naturligtvis fick rättsliga följder på den tiden det begav sig men då Mario inte gavs ut på C64 så tog man det som fanns.

Det nya spelet är riktigt roligt och förbannad vackert gjort. Man kan välja svårighetsgrad vilket passar mig då jag suger på dessa spel. Detta gör att jag kommit en liten bit in i spelet trotts rena massakern av små flickor.

GOG.COM hade en fantastisk rea och jag köpte det för 3$, inte ens 30kr. Även om spelet kostar 100kr eller lite mer är det värt var enda öre enligt mitt tycke. Man lyckas skapa något roligt som passar både små som stora gamers.

great_giana_1

This entry was posted in C-64, PC, Platå and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Giana Sisters: Twisted Dreams (2012)

  1. Giana Sisters er bra saker. Skal sjekke ut den nye. Takk for tipset. 🙂

Leave a Reply

