Quake II (1997)

Quake2box

Quake var spelet som tog ett steg längre än Doom med dess olika kloner och för första gången spelade man i en riktig tredimensionell värld med gubbar som inte var platt vektorgrafik som simulerade en 3d värld.

Jag spelade bara Quake som demoversion dock köpte jag Quake 2. Personligen gillar jag 2an mer än ettan. Egentligen är Q2 inte en uppföljning av Q1 men då man hade brist på namn och att Q1 var populärt så fick det bli en tvåa.

En av skillnaderna är att spelet är i framtiden och man har kraschat på en planet med resten av soldaterna.

Grafiken var cool för att vara på den tiden. En klar förbättring från Q. Själva spelkänslan är även den mycket bättre. Jag köpte detta spel igen för en billig penning på Steam. och jag finner spelet lika trevligt och roligt att spela som för 17 år sedan. Köp och njut!

90S8Kk

This entry was posted in PC, Shooter and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

