Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II (1997)

JediKnight-cover

När Dark forces 1 kom var det coolt att spela Star wars även om spelet i sig kanske inte var världsbäst. Detta lösta man i Dark forces 2.

2an har allt som 1an saknade, en större rörelsefrihet och en mycket bättre Star wars känsla som är i dag känns bra.

Detta är min absoluta favorit bland Star Wars-spel dock har jag inte spelat alla.

Grafiken är visserligen typisk för 1997 men det funkar fint även idag tycker jag då jag åter satte mig ned för att spela det.

En klassiker som är absolut värd att köpa en gång till. Det enda som ger lite smolk i bägaren är att GOG-versionen är lite buggig.

ss_f25e18dacac9ccd2083363f5504ba7bf13d26a1d.600x338

This entry was posted in FPS, GOG, PC and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

