Techno Cop (1988) (Atari ST, Amiga….)

tc3

Av en tillfällighet råkade jag i en av mina retrogrupper jag är med i på FB se en bild av ett av mina favoritspel på min Atari ST. Jag har länge sökt efter det men kom inte ihåg namnet och då blir det alltid svårt. Jag kände genast igen grafiken och där stod namnet jag så länge sökt, Techno Cop!!!

Det är ett spel som i sig är uppdelat i två segment, ett där man kör som tuffa röda sportbil och ett annat segment där man springer runt i slummiga hus letandes efter efterlysta skurkar att antingen döda eller ta fast levande. På vägen till bossen finns det fullt med bovar som försöker döda en som man själv måste skjuta så att blodet sprätter överallt och det som blir kvar av bovarna är en blodig pöl med armar och huvud.

Delen med att köra bilen liknar ett typiskt bilspel  som Outrun är inte speciellt roligt men den andra delen att springa runt och skjuta skurkar och undvika barn och kvinnor är rolig. Skjuter man för många oskyldiga blir det game over.

Jag har inte spelat detta spel på över tjugo år så när jag idag spelade det var jag väldigt ringrostig men roligt var det att återse en gammal klenod.

Spelet är från 1988 och kom ut på bland annat Atari ST och Amiga.

tc2

This entry was posted in AMIGA, Atari ST, C-64 and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

